Híreink

​Commend – Kommunikáció a védelem szolgálatában

2018. június 18. 12:36

A mentési erők (rendőrség, mentők, katasztrófavédelem) személyre szabott kommunikációs platformjának segítségével a nagyobb műveletek is jól strukturált, összehangolt módon kezelhetők. A Commend rendszere a sürgősségi szervezetek akciójának minden szakaszában optimális hatékonysággal koordinálja a mentési műveleteket az első riasztástól a bevonulásig. Ilyen rendszert telepítettek a svájci Lausanne városában, ahol évi 2200 vonulással járó bejelentést kezelnek.


A kihívás

A svájci tűzoltóságnál megbízható kommunikációs rendszerre és gyors egyszerűen használható megoldásra volt szükség, amely segíti a beérkező hívások fogadását kiváló hangminőségben, az automatikus hívás átirányítást, valamint gördülékeny bejelentési lehetőséget tesz lehetővé. Ezen túl az interkom rendszernek zökkenőmentesen integrálhatónak kellett lennie egyéb, más gyártók már meglévő rendszereivel és szoftveres környezetével. A tűzoltóság belső kommunikációjának ellátása mellett a rendszernek meg kellett oldani az épület ajtajainak és a kapuinak a vezérlését. Ugyanakkor támogatnia kellett az automatizált riasztásokat és a mozgósítási felhívási üzeneteket, hogy a munkafolyamatokat a lehető legoptimálisabban lehessen kezelni éles riasztás esetén.

 

Az elérhető előnyök:

Vészhívás esetén az automatizált riasztások átlagosan 1 és másfél perc közötti értékes időt takarítanak meg. Ezzel csökkenthetők az ügyeletesek elintézendő feladatai, így más teendőkre tudnak összpontosítani, hisz jelzéskor, minden egyes másodperc számít és létfontosságú lehet a személyek és az eszközök megóvásában.

 

A megoldás – hazánkban is elérhető

A meglévő rendszert a legkorszerűbb interkom szerverre a GE-800-ra cserélte a gyártó, valamint a 40 darab interkom terminált is fejlesztették. Mindezek vezérlésére és az ügyeletesek munkáinak könnyítésére 2 db Commend vezérlőpultot építettek ki. A maximális megbízhatóságra, könnyű kezelhetőségre és testreszabhatóságra összpontosítva, a robusztus hardvereket rugalmas, helyszínen is konfigurálható szoftver vezérli, amelynek funkciói és jellemzői megfeleltethetőek a felhasználói igényeknek és a helyi előírásoknak.

A beérkező vészhívásokat a rendszer automatikusan továbbítja a kezelő személyzet felé. A diszpécser egyetlen gomb megnyomásával több különböző folyamatot indít el egyidőben a vezérlőpultról, így például beindítja a gépjárműveket, kinyitja a garázs kapuit és hangosbemondón tájékoztatja a védelemben résztvevőket, hogy milyen esethez kell kivonulniuk. Ez segít időt megtakarítani és akár életet is menthet.

A személyzet hívásátirányítást indíthat mobil vagy vezetékes telefonokhoz, valamint mobil rádió (TETRA és analóg) integrálására is van mód az egyéb kivonuló szolgálatokkal való kommunikációhoz.

Az egyes terminálok funkcionalitása is teljesen a működtetési igényeknek megfelelően alakítható ki.

 

Lausanne-ban a tűzoltóságnál 3 riasztási forgatókönyvet kezel a rendszer:

1. Automata riasztás

  • Riasztási jelzés kiadása, amely meghatározza a riasztás típusát (tűz, baleset, árvíz, hibás lámpa / felvonó stb.).
  • Riasztási üzenetek kommunikálása a központból egyedi szöveges közlemények segítségével.
  • A bejelentések ismétlése (2x) a teljes létesítményben, ill.
  • A bejelentések ismétlése (10x) az öltözőben és a szertárakban.

2. Félautomata riasztás

  • Riasztási jelzés kiadása, az automatikus riasztás szerint.
  • Az előre rögzített bejelentések kézi lejátszása.
  • A bejelentések ismétlése (2x) a teljes létesítményben, ill.
  • A bejelentések ismétlése (10x) az öltözőben és a szertárakban.

3. Kézi riasztás

  • Riasztási hang kézi kiválasztása.
  • Kézi bejelentések manuális indítása.
  • A bejelentések ismétlése (2x) a teljes létesítményben.

 

A kiváló beszédérthetőséget a 16 kHz-es sávszélesség biztosítja, amely segítségével a zajos környezetben is rendkívül tisztán és érthetően hallják az üzenetet a kommunikációban résztvevő felek.

A Lausanne-i Tűzoltó és Mentőszolgálat Mentési Központja (CAE) évről évre kb. 2200 vonulással járó bejelentést kezel. A Commend által biztosított rendszer sikeresen támogatja a riasztások hangosítását a laktanya területén, akár automata, akár félig automatizált módban. A bejárati kapuk zárva és biztonságos felügyelet alatt vannak. A Commend rendszer segítségével ellenőrizhetik a látogatókat és engedélyezhetik, illetve megtagadhatják a belépésüket a vezérlőközponton keresztül.

Kreutzer András üzletfejlesztési menedzser

SBT Protect Kft., Budapest

+36302331030

commend@sbtprotect.hu

www.sbtprotect.hu

 

Vissza

Ezt a hírt eddig 1556 látogató olvasta.