Híreink

Változások a Vis Maior szabályozásban

2008. március 17.

2008. március 10-én hatályba lépett a decentralizált helyi önkormányzati fejlesztési támogatási programok előirányzatai, valamint a vis maior tartalék felhasználásának részletes szabályairól szóló 47/2008. (III. 5.) Kormány rendelet. Mi változott a régi 12/2007. (II. 6.) Kormány rendelethez képest?


A katasztrófavédelmi igazgatóságoknak komoly feladati vannak a vis mair ügyek elbírálásában, az eljárásukat érintő leglényegesebb változásokat adjuk közre.

 

A régi 12/2007. (II.6.) Korm. rendelet alapján:

 

A hatályát vesztett Kormány rendelet 19.§ (4) szerint a támogatás feltétele volt, hogy a bejelentés 5 naptári napon belül adatlapon - faxon - 

  • a Tanács és
  • a területileg illetékes katasztrófavédelmi igazgatóság, a fővárosban a Fővárosi Polgári Védelmi Igazgatósághoz eljusson.

 

Az új 47/2008.(III.5.) Korm. rendelet alapján:

 

21.§ (4) A támogatás igénylésének feltétele, hogy az önkormányzat, illetve a társulás az előre nem látható, váratlan esemény bekövetkezésétől, illetőleg – védekezési kiadások esetén – védekezés megkezdésétől számított 5 munkanapon belül a 3. számú melléklet szerinti adatlapon - faxon vagy e mailban - bejelentést tesz a vis maior eseményről

  • a Tanács és
  • a területileg illetékes katasztrófavédelmi igazgatóság, a fővárosban a Fővárosi Polgári Védelmi Igazgatóság (továbbiakban együtt: katasztrófavédelmi igazgatóság) felé.

 

A régi 12/2007. (II.6.) Korm. rendelet alapján:

 

A bejelentést követően haladéktalanul, de legkésőbb 10 napon belül kellett a Tanács és a katasztrófavédelem képviselőjének a helyszínt megvizsgálni, amelyről jegyzőkönyvet kellett kiállítani, amely feltétele volt a támogatás igénylésének.

 

Az új 47/2008.(III.5.) Korm. rendelet alapján:

 

21.§ (5) A bejelentést követően haladéktalanul – de legkésőbb 8 munkanapon belül – a tanács és a katasztrófavédelmi igazgatóság képviselője a helyszínen meggyőződik a bejelentés valódiságáról.

 

21.§ (6) Az (5) bekezdés szerinti vizsgálat lefolytatásáról jegyzőkönyvet kell kiállítani, amely egyben rögzíti a rendkívüli esemény bekövetkezését, a kár tényét, jellegét is. E jegyzőkönyv feltétele a támogatási igény bejelentésének.

 

A régi 12/2007. (II.6.) Korm. rendelet alapján:

 

A támogatási kérelem kötelező mellékletei voltak:

         a) az e rendelet 4. számú melléklete szerinti vis maior adatlap;

         i) a kataszrófavédelmi igazgatóság képviselőjének - rendkívüli esemény bekövetkezését, a kár tényét, jellegét, valamint ár-, illetve belvíz elleni védekezés esetén az elvégzett munkák és a védekezéssel összefüggésben beszerzett eszközök mértékét igazoló - nyilatkozata.

 

Az új 47/2008.(III.5.) Korm. rendelet alapján:

 

22.§ (3) A támogatás kötelező mellékletei:

         a) a 3. számú melléklet szerinti vis maior adatlap;

/nyilatkozat tételi kötelezettség megszünt!/

        

A Rendelet értelmében a folyamatban lévő ügyekben a 12/2007. (II.6.) Korm. rendelet szabályai szerint kell eljárni.

 

A 12/2007. (II. 6.) Korm. rendelet hatályát veszítette. 

 

Vissza

Ezt a hírt eddig 2683 látogató olvasta.