Híreink Szakmai linkek Szaknévsor |
Teherhajótűz Zeebrugge kikötőjében: 100 autó megsemmisült2025. május 13. 09:19
A hajó nem kispályás 239 méteres hosszával, az MV Delphine a világ legnagyobb rövid távú tengeri ro-ro hajója. A tűzszakaszolást mutatja, hogy a lángok egy körülbelül 60 elektromos járművet és 40 hagyományos autót szállító rakományfedélzeten keletkeztek. A tüzet feltehetően elektromos járművek okozták, és az erős hőség miatt jelentős belső károkat okozott a hajóban. Ami a tűzoltást illeti, a kapitány úgy döntött, hogy a legénység mind a 26 tagját evakuálja, de a fedélzeten maradt, hogy irányítsa a tűzoltást. A tűzoltók és a mentők felszálltak a hajóra, míg a helyi tűzoltóság négy vízágyúval felszerelt vontatóhajóval kivonult, hogy kívülről vízágyúkkal hűtsék a hajótestet. A belső tűzoltást a hajó aktiválódott beépített fedélzeti CO2-tűzoltó rendszere kezdte meg, és lényegében sikerült eloltania a tüzet. A tűzoltók ekkor be tudtak jutni az érintett kamrába, amely megtelt korommal, és alig tíz centiméteres volt a látótávolság. A hőmérséklet 40–60°C között mozgott. Túl kockázatosnak ítélték az ajtók kinyitását, mivel az oxigén bevezetése fellángolást válthat ki.
Az intenzív belső oltás miatt estére a teherhajó CO2-tartályai teljesen kiürültek, ezért nitrogént szállítottak Antwerpenből. Ezt a nitrogént 10 órától a raktérbe jutatták, hogy elnyomják az oxigént és megakadályozzák az újragyulladást. Másnap reggelre azonban a raktéren belül a hőmérséklet 30°C és 40°C között maradt, ami azt jelezte, hogy továbbra sem biztonságos kinyitni a rakteret. Ezért arról döntöttek, hogy újratöltik a hajó CO2-tartályait, annak ellenére, hogy ez a folyamat hat-nyolc órát vesz igénybe. A hőmérséklet-figyelés folyamatos volt, és a rakteret újragyulladás lehetősége miatt csak később nyitották ki.
Összegezve Az elemzés szerint értékes tapasztalatot szereztek az elektromos járművek tüzeinek kezelésében, amelynek során – „A CO2, a nitrogén és a hajótest külső hűtésének kombinációja hatékonynak bizonyult.” Az égő akkumulátorok hője azonban súlyos belső károkat okozott, beleértve az acél deformációját. Körülbelül 100 jármű teljesen megsemmisült. Ugyanakkor előnyös volt, hogy a tűz egy hozzáférhető kikötői környezetben keletkezett, ami lehetővé tette a gyors reagálást. „Ha ez a tengeren történt volna, hagyniuk kellett volna, hogy a hajó kiégjen” – értékelték a szakemberek. Tűz ütött ki a fedélzeten / YouTube
https://ctif.org/news/cargo-ship-200-cars-60-evs-fire-harbour-zeebrugge
Ezt a hírt eddig 100 látogató olvasta. |