Híreink Szakmai linkek Szaknévsor |
A TELL és fiREG együttműködése minden szereplőre hatással lehet a tűzvédelemben2025. július 30. 08:26
Kezdjük az elején: miről szól pontosan ez az együttműködés? Gáll Péter: A TELL és a fiREG együttműködésében létrejött rendszer célja, hogy modernizálja a kézi naplózást azokon a helyeken, ahol tűzvédelmi riasztó- és távfelügyeleti rendszereket használnak. Fekete Attila: A megoldás egy valós idejű, zárt rendszer, amely a tűzátjelző eszközökről automatikusan továbbítja az eseményeket a fiREG által fejlesztett elektronikus naplórendszerbe, emberi, manuális beavatkozás nélkül.
Hogyan működik ez az integrált rendszer a gyakorlatban? GP: Az alapja az, hogy a TELL minősített tűzátjelző eszközei – a Dualcom, az IP Bridge vagy a hamarosan megjelenő fireCom – közvetlen kapcsolatban állnak a TELL vevőegységgel, amely az adatokat a fiREG elektronikus naplójába továbbítja. FA: A fiREG.hu Kft. 2017 óta kínál elektronikus naplózási megoldásokat ügyfelei számára. A 2020. januárjában az OTSZ-ben megjelent „Elektronikusan vezetett tűzvédelmi üzemeltetési napló” bevezetése óta a cég e terület legnagyobb szolgáltatójává vált: nap mint nap több, mint egymillió eszköz naplózását biztosítja. A piaci igényekre reagálva a fiREG.hu Kft. és a TELL közösen fejlesztette ki az automatikus naplózásra képes rendszert, amely jelentősen megkönnyíti a felhasználók feladatát. A TELLMon V4 által továbbított adatokat a fiREG zárt informatikai rendszere elektronikusan hitelesíti és időbélyeggel látja el, biztosítva ezzel a naplóbejegyzések hitelességét és integritását. A digitális bejegyzések mellett természetesen továbbra is lehetőség van arra, hogy a karbantartók vagy üzemeltetők manuálisan is rögzítsenek megjegyzéseket és eseményeket.
Pontosan milyen események kerülnek jelenleg átadásra a fiREG elektronikus naplójába? GP: Jelenleg az alábbi eseménycsoportokat továbbítja automatikusan a TELL vevőegységbe:
Ezek a naplóbejegyzések időbélyeggel és minden szükséges adattal ellátva, automatikusan rögzülnek.
Úgy tudjuk, hogy már elkezdődtek az első éles felhasználások. Milyen visszajelzések érkeztek eddig az iparági szereplőktől? FA: Nagyon pozitívak. Már több országos lefedettségű karbantartó és szolgáltató is jelezte érdeklődését, és komoly tárgyalások zajlanak arról, hogy beépítsék a szolgáltatási portfóliójukba. A közös rendszer tesztüzeme már megkezdődött, többek között hazai autóipari és egészségügyi nagyvállalatoknál, valamint több telephellyel rendelkező önkormányzati szolgáltatóknál. A pilotprojektek során olyan rendszerek működését vizsgálják, amelyek szigetszerűen vagy hálózatba kapcsolva 4-5 tűzjelző központot kezelnek – ezek eseményei teljesen automatizált módon kerülnek rögzítésre az elektronikus naplóban. A helyszíni bekötésekben, üzemeltetésben, a rendszerek működésének kiértékelésében partnerünk a Castrum Sec Kft., mely szintén az innovációk élenjárója. GP: Az együttműködés eddig tökéletes, fennakadásmentes és a felhasználóktól is pozitív visszajelzések érkeztek. A rendszerek működését figyelemmel követjük és a szolgáltatást folyamatosan fejlesztjük a visszajelzések alapján. Biztosak vagyunk benne, hogy ősztől sokak életét könnyíthetjük meg szolgáltatásainkkal.
A szakma is profitálhat az első felhasználások során szerzett tapasztalatokból? GP: 2025 szeptemberében elindítunk egy bemutatósorozatot, amelyre már most lehet jelentkezni. Az érdeklődés kimagasló, amit örömmel veszünk, hiszen ez is mutatja, hogy nyitottak az újdonságra az iparág szereplői. A közelgő rendezvények célja, hogy a tűzvédelmi szakemberek, karbantartók, valamint a távfelügyeletet biztosító cégek első kézből ismerjék meg az új rendszer működését és lehetőségeit. FA: Ez nem egy elméleti, unalmas bemutató lesz: gyakorlati példákon keresztül mutatjuk be, hogyan épül fel az adatkapcsolat, hogyan működik az automatizált naplózás, és miként lehet a meglévő infrastruktúrába integrálni az új megoldást. Fontos, hogy a résztvevők ne csak megértsék, de ténylegesen alkalmazni is tudják azt a tudást, amit nálunk szereznek.
Miért érdemes ezzel most foglalkozni és nem később? GP: Akik elsőként vezetik be ezt a szolgáltatást, versenyelőnyre tehetnek szert. Az automatizált naplózás csökkenti az élőmunkaigényt, költséget takarít meg, miközben a szolgáltatás színvonala nő. A digitalizáció nemcsak trend, hanem elkerülhetetlen irány a tűzvédelemben is – és aki most lép, az élen járhat a piacon.
Mitől működik ilyen jól a TELL és a fiREG együttműködés? FA: A siker egyik kulcsa az volt, hogy mindketten nyitottak vagyunk a rendszerintegrációra és az ügyféligényekre alapozott fejlesztésekre. Már a kezdetektől világos volt számunkra, hogy a TELL nemcsak egy technológiai beszállító, hanem stratégiai partner is lehet. A mi célunk mindig is az volt, hogy az elektronikus naplózás ne extra teher legyen, hanem automatizált, biztonságos és átlátható folyamat. Ehhez pedig olyan megbízható partner és eszközök kellettek, amilyen a TELL és a kínálatában megtalálható tűzvédelmi berendezések. GP: A fiREG csapatával való közös munka számunkra is inspiráló. Olyan piaci problémára adunk közösen választ, amely eddig túl sok kézi munkát, hibalehetőséget és adminisztrációt jelentett a szakembereknek. A célunk közös: olyan rendszert építeni, ami nemcsak technológiailag, hanem üzletileg is fenntartható, skálázható és hosszú távon is versenyképes. A két cég között tehát nemcsak technikai, hanem filozófiai szinten is szoros az összhang. Az eddigi tapasztalatok alapján már most látszik, hogy a TELL és a fiREG közös fejlesztése valóban új szintre emeli a tűzvédelmi rendszerek működését – és ez még csak a kezdet.
Az előadásokra már most lehet jelentkezni ide kattintva vagy QR-kód segítségével:
Ezt a hírt eddig 108 látogató olvasta. |